Materiały wspomagające sprzedaż na sklepowych półkach

Sprzedawcy i producenci nie ustają w staraniach, aby zwrócić uwagę klientów na konkretne towary na sklepowych półkach. Uciekają się do prostych wizualnych sztuczek, które sprawiają, że z daleka, w morzu zestawionych obok siebie podobnych produktów, jeden rodzaj będzie się wyróżniał od pozostałych.

listwy cenoweNa sklepowych półkach prym wiodą listwy cenowe, mocowane do krawędzi półki. Na nich znajduje się cena przypisana do każdego produktu. Listwy mogą posiadać nadruk, powtarzający np. logo i kolory producenta towaru. Można je tłoczyć czy wyginać, aby były jeszcze bardziej atrakcyjne wizualnie.
Poza nimi można znaleźć m.in.:

woblery – inna nazwa to kiwaki. To rodzaj zawieszki na elastycznej listwie, na której znajduje się informacja o promocji lub np. wyróżnieniu dla produktu;
shelf extender – taca przymocowana do półki, na której można postawić kilka sztuk towaru;
cenówka – ramka z plexi, mocowana do listwy. Umieszcza się w niej karteczkę z ceną towaru;
shelf liner – niewielka reklama stawiana poprzecznie do regału, pełni podobną rolę co wobler.
Istnieje jeszcze wiele sposobów na zwrócenie uwagi klienta na towar na półce. Jakie znacie Wy?

Dodaj komentarz